pEeps!

Tuesday, July 24, 2012

Nak lari rumah.


Disebabkan dah berminggu aku tak mandikan kucing, bapak aku dah bising-bising suruh mandikan. Tempat tidur kucing pun aku tak kemaskan. Malas.


so..


Bapak aku pun duk main ugut-ugut.



"Pagi tadi ayah ada pergi pasar tani, tengok kucing-kucing terbiar kat situ kemain gemok sekor-sekor."


Haritu aku ada pergi kat pasar tu, kucing kat situ memang gemok sekor-sekor macam garfield sebab ada pakcik jual ikan kat situ main tabur je ikan dia jual kat kucing tu. Tabur macam tabur beras nak bagi makan ayam. Mana tak gemok kan..


Motif ayah aku cakap macamtu, dia nak buang kucing aku sebab aku malas nak mandi, nak kemas tempat tido kucing. Der??  pastu dia cakap..


"kucing dah besar, pandaila dia cari makan sendiri.."



So.. aku jawab la..

#menjawab,menjawab!#


"memang la.. tapi kat pasar tani takde kasih sayang..."


Ceaaa... nampak? aku ni penyayang sebenarnya.. sesuai jadik isteri mithali. #pitam#


" Pagi tadi dah nak ambik sekor masuk dalam kete nak pegi pasar tani.."


so, aku pun jawab lagi...

"ayah buang kucing ck, CK lari rumah!"

Ewahh... nampak permainan anak bongsu kat situ? .
Berani la buang.. nak lari rumah nenek kampung sebelah!  

Kucing-kucing aku terlalu comel untuk dibuang.
Anak bongsu dia pun terlalu comel untuk lari rumah. #penngsann.#

Tu diari bapak aku., dalam diari tu ada tulis..

Harini, anak bongsu aku sangat comel.

 tipu. keh keh keh.

diari tu dia tulis doa-2.. perbelanjaan harian dia je.. Berani nak baca diari bapak? tak pasal-pasal bapak aku pulak lari rumah. masalahnya, bapak aku ade ke diari macamtu?

diari yang ada tulis..


Harini anak bongsu aku, comel sekali. 

Huahuahuahuahua..

till then, bai sayangss.. ^^v

14 comments:

dayteen lea said...

JANGAN SAMPAI CMTU.heheh nanti kua muke depan Metro ;p

Lukman Hakim said...

kamu pecinta kucing juga ya.. :)
aku suka kucing.. ^_^..

tetap semangaat yahh..:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui sedih lau tgk kucing terbiar..aish..tp lau depa dpt mkn dgn selesa takpe lg..

Lan Bingka said...

kalau dah hari2 comel susah juga nak tulis dalam diari hari2

shedameor said...

nak lari rumah tu, tak kisah sangat. yang menjadi tanda tanya semua readers ck, ck tu comel ke ?? tetttt. HAHA

LydSunshine said...

Hahahah...merepek giler viva ko ni CK. Pening kepala bapak kalo ada namblas anak mcm ni.

syahirooAhmad said...

hahahhaha.. adoii.. pagi2 dah wat aku gelak..

Edy Fee said...

peminat kusing sngguh ni

Cik Laure Weng said...

dh lama x jalan2 sini... jenguk cik cinta khadijah kita nie..


kucing kalau kita dh start bela n syg.. susah lah nk lepas kan.. tak kira lah cm ne pon

Nurlyla said...

jaga btul2 kucing tu tau, nma kucing ck sape?

Anonymous said...

Thats good, your blog is cool, i like it. Thanks for the efforts my friend.

Anonymous said...

You guys did a great job spending your time to create this article! If I had to explain my emotions about your website in only one word ? it would be WOW! Thank you! P.S. Subscribed for updates!

CintaKhadijah said...

@nurlyla: nama kucing ck meow. hehe

silvi silviani said...

maksih gan infonya

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.