pEeps!

Tuesday, December 28, 2010

takde otak ke??

ceeaahh! tajuk nak publisiti je kan..cis cis cis..*nak cis jugak la tu..xbaikkk..saya marah..Tuhan pun marah..* kan dah kena marah dengan aku...padan muka..hikhik..ok, harini nak sharing-sharing cerita kelakar.kelakar tapi buat kita ingat kat Tuhan..korang bila duk blogwalking terus tak ingat dunia kan..ingat akhirat je..kannn...*tolonglempangskali*hikhikhik..paku serpah paku serpih, kata orang dia pon sama..*bahasamelayusayaA+ok?*



Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal...
Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.
Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..
Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.
Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...
Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh, mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : Nampak.
Amin : Cikgu ada kan?
Murid-murid : Ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : Tak nampak.
Amin: Cikgu ada otak tak?
Murid-murid : Tak ada.

*amin ni pandai la...jom kawan dengan akak,nak?*

kredit to: iLuvislam . korang rerajin la tengok page ni.banyak menda yang korang boleh dapat. pastu boleh muhasabah diri..ade motivasi-motivasi bagos! ada cerpen-cerpen.ada wallpaper..acecece..promote pulak..pihak iLuvislam tolong ambik perhatian ye..TOLONG PROMOTE BLOG SAYA BALIK! akekeke..larikkkkkk...........

6 comments:

MAPPIAU said...

hehehe nasib ade amin, dapat cekgu tu takde hotak dah hahahaa

iszieylyanziy said...

abes lah,,,cikgu tak de otak,,ngee

Idayu Suraya said...

otak amin lagi genius dr cikgu tu...hye...salam kenal-kenal hehe

azharr said...

ambik kau sebijik cikgu...haha lawak2..tp ada mesej yg nak disampaikan...nice

nikamir said...

pandai la amin....


Generated by:
Kami Pemalu

Anak Ulu Cheka said...

terkedu nok jawab buah keras tu..hehhehe

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.