pEeps!

Sunday, October 30, 2011

aku tau dulu aku jahil..

tahun 1997++
ni lesen untuk perempuan.



dan ni lesen untuk lelaki.

 sadis rasanya bila ingat kejahilan zaman lampau. 

ingat motor, 



kereta,



lori, 



bas kilang, 




bas ekpress, 




bas bawak pelancong, 




bas mini, 




bas skolah,  




bas-segala-bas-apa-lagi-kau-nak-sebut tu ada jantina ck oi??

konon motor , kereta pakai plat P orang perempuan je boleh bawak.
yang plat L laki je boleh bawak.

kalau perempuan yang naik kereta ada plat L pulak dipikirnya perempuan tu gatal, salah pilih jantina kenderaan lah apa lah.

oh. tragis betol pemikiran aku time kecik-kecik.

dah. tanak cite dah.

-tamat cerita kenderaan ada jantina.-

.....

motif sebenarnya nak cerita harini aku dah masuk kelas memandu. 

bangun awal2 setengah jam termenung dalam bilik air. pikir nak mandi ke tak nak. air sejuk mengalahkan sirap limau ais kat warung cik kiah. eh.

musim-musim hujan ni kalau mandi pagi mau boleh beku segala bendalir dalam badan.

ok2. aku mandi. tolong percaya dengan sepenuh hati. ahaks!






serius ok. -.-


aku mandi.



ehem.



...


ok.kelas kurikulum pendidikan pemandu atau orang ada lesen sebut kelas KPP memang bosan kalau cikgunya bosan.

2 jam pertama YA Allahhh... engkau je la tau betapa bosannya, mengantuknya aku.

dah la bosan.

mengantuk.

duduk pulak dalam ekon time hujan-hujan.

memang dah macam spesis beruang kutub dah sorang-sorang dalam dewan tuh. memasing kemaen kental menahan kesejukan.

pulak tu hakak kat sebelah punya minyak wangi ambui... boleh buat menantu..

wangi...

kalau sejam tu wangi lagi..

dah 2 3 4 jam duk sebelah penin saya hakak,..penin penin! 

sabo jelah..

jam ke 3 lepas tu tukar cikgu..
cikgu lawak..pe lagi.. tibai gelak tak hengat dunia..

moral of da story:- kelas KPP 5 jam bes kalau dapat cikgu lawak tahap gelak hentak kaki. terima kasih.





ada orang tanya :-

ck:- esok masuk kelas memandu. nak ambik lesen kete.

aaron azis :- umo awak dah berapa?

ck :- 21.

aaron azis:- umo kalauu dah 21 orang dah ambik lesen lori ok.

wah gitu ayat die.. menusuk kalbu.



ok fineeeeee..


umo 21 xde lesen kete memang buat malu. -____-"











;p

gambar mak nenek jampi bola bowling jugak die nak letak. siap ade effect bunga bersinar2.
xpaham.xmengena dgn entry langsung.
LOL.
:P


bye korang!..


hepi sunday ols!


13 comments:

Miss A said...

akak,kte pun takde lesen keta lg.hee rse cm mlas gile kot nk amek.

Qaseh Qistina said...

wahh.umo 21 dia org kata gitu..? err..akak dah 25 kot..tgh amik lesen tu =P

Juliet_iRa~" said...

caiyoooo!!

dah pernah rs seksa dgr ceramh tu y bosannn..heee

tp sbb nak lesen layan jeee..;p

DOMU-KON said...

jangan la kta umur 21 xd lesen malu..Misz Domu xd lesen pun,,malahan xnak pun amek.. n sal kete ad jantyina bagai tu..dalam french ad jantina tau..so..apa yg cik chenta kita pk tu..xd la memalukan..bhkan kec9ik2 dah pndai french..ahakz

CintaKhadijah said...

miss A~ heee..jgn mls2.. jum2 amik lesen..:)

qaseh~ haha.. xpe2 janji ambik..:P

juliet~ thanks yaw.. hehe..harus bertabah time tu kan. ^^p

domu-kun~owh, ye ke? wah...advance jugak ck ni time lecik2..hikhikhik..:P

ctk said...

hehe..ct umo 20....xamek lesen lg...malu gak..hohoho..bila ct nk amek ye..huhu


*gudluck ye..nti da pndai bawak kete, bawak ct jalan2 k :D

syahirooAhmad said...

ha.. dalam kelas leh la releks2. kunk masa praktikal kat luar wat betul2..kalau ade pakcik2 yg noti. babap sikit tak pun wat muka keras/garang. haha..

*noti tu gatai...

CintaKhadijah said...

ctk~ thanks..^^, nt da abes praktikal pg la amek..:)
klo ck ade kat kelantan lg tetiap hari ajak ctk tubik.ahaha


syahiroo~ ok2. thanks bg nasihat..:)
klo pakcik noti ck drift sampai pak cik pucat! haha..^^p

budak penjara said...

p utk pondan.. l utk lembu..yes aku lgi jahil haha

CintaKhadijah said...

budak penjara~ haha.. jahil x hagak an..^^p

Bui Junaidi said...

haha..lawak betul lah..*_*

ctk said...

haaaa..okeh2 , abih praktikal lah..
sjew je nk menghabiskan minyak kete tu..hahaha

NaeBlog said...

Gud Luck utk Ujian Memandu! =)

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.