pEeps!

Thursday, December 3, 2009

rempah ratus sem 2..


Sedar x sedar dah setengah bulan dah aku berholiday..dengar2 khabar berangin 10 aribulan ni result pekse kuar..wa....takutnyer....takutnyer kena repeat..mintak2 la jangan..amin...sem 2 ni aku banyak men2..nyesal plak..tp nasik dah hangit xde guna nak nyesal dah..aku runsing sangat ngan paper calculus aku..malam esok nak exam tertido ngah study..xsempat nak refresh balik otak ni..letih sngat coz petang tu ada exam chemistry.mana x letih, petang exam chem, pagi sok dah exam calculus..paper chem tu la bebudak paling takot. Paper kimia sem 2 la paling susah antara banyak2 sem..gap 4 hari aku fokus kat chem je. Calculus plak aku study x banyak cam aku study chem..ni yang aku takot ni..tapi takot x takot pon tawakal je la..huhuhu.. sem 2 ni banyak tol menguji kesabaran aku..ngan poblemnyer..poblem org len pon leh tempias kat aku. Adoyai..tp aku rasa aku dah jdik makin matang sikit nak handle poblem2 ni sumer..ni sumer disebabkan pengalaman aku. Percayalah, pengalaman selalu mematangkan seseorang, pengajaran seringkali melukakan tetapi selalu memberi kesempurnaan. Dah 3 sem dah aku duk kat KPTM tu. Banyak yang aku tempuh. Skunk bila ada poblem aku wat stone jew. Malas nak ambik tau. Tapi bila ada sumthin' yang dah melebihi tahap kesabaran aku time tu la baru orang tau aku yang sebenar. Aku pon bleh marah n aku pon ada ego!

Hrmm..sem 2 jgk aku hilang kawan aku..Hana n Sarah..sedih.

.banyak kenangan ngn diorang. Diorang dah meninggal..tapi bukan meninggal dunia! Meninggalkan Malaysia ni jew..diorang dapat tawaran belajar ke Mesir. Diorang amik medik kat sana..harap2 cita2 diorang nak jdik doktor tercapai..aku? Aku masih di sini terkapai2..acececece..pandai lak aku berfalsampah..hehehe.
.kawan aku ada yang heran nape aku still jgk nak amik sains pas SPM. Masa skolah dulu aku bukan terer pon subjek sains ni..kalo lulus add math tu rasa cam nak belanja tok ketua pegi fun fair. Betapa bengapnye aku. Tapi pikir2 balik, bukan bengap tapi malas! Malas belajar.. zaman skolah tu kan zaman honeymoon..orang ckp form 4 tu honeymoon. Tapi bagi aku dari form 1 sampai form 5 tu honeymoon.
.lantak la..asalkan enjoy! ha..ni la akibatnyer enjoy sakan dulu2 adik2..kecik2 malas belajar, dah besar tau lak nak insap. Tu yang aku masuk pra dip sains. Aku nak tebus balik kesilapan aku dulu. Biar lambat asal selamat.. tol x?
Sem 2 jugak aku jadik
mangsa ragut. Waa....trauma kalo diingat2kan balik..pas kejadian tu aku xbleh dengar bunyik moto dari blakang aku.takut...tapi alhamdulillah skunk dah ok.. tak selamat idop ko wahai peragut. Tapi aku kesian ngn peragut tu..dia ragut aku ape yang dapat?duit xsampai 10 hengget..nak beli air sirap pon x pas..phone aku lak dah nak hancur.mhahahahahahhahaha..dengar sini peragut aku gelakkan kat kau!

Padan muka. Kat padang masyar nt merangkak la ko cari aku nak mintak ampun.. sampah masyarakat tol..tu la kecik2 xnak belajar dah besar menyusahkan orang...

No comments:

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.