pEeps!

Sunday, December 6, 2009

jiwang jap...hehehehe...


jom layan citer suraya..

ajim: adui...panas betol cuaca hari ni..kalo hari2 camni aku pindah oversea jgk kang..dah sehari
suntuk aku carik opis joe, tapi xjumpe2 gak..kalo xjumpa jugak, kena try tanya org la camtu..aku ni pon berlagak pandai je,tak reti2 mintak direction dari org..
huh..lepak jap la..penat sangat da ni..! kaki pon dah lenguh..
hoh! Hepi tol kapel kat sebelah aku ni..hehe..bes la dorang ada org yg sayang dorang..kadang2 aku pon jeles jgk nengok kapel yg dating2 ni..
kenape aku jeles??? satu pertanyaan di situ..sebab aku xde girlfriend..hehehe..
tapi aku ada suka kat somebody tu..
*sambil tgk gambar budak kecik kat dompet..
uih..rindu betol aku kat minah ni..dah lama dah aku xdengar khabar pasal dier..
saper dak kecik tu??bukan adek aku la.., dier childhood fren aku mase kecik2..kitorang duduk satu kampung dulu2..maner ek dier skunk.? Teringin giler nak jumpe dier..

jengjengjeng...flash back..sekadar efek............hihihi

ct: aku xnak!!!!!!! la ajim! Xnak!! geli giler!!
ajim: alaa...amekla..dier da mati dah! Dier x gigit punyer..pegang pon sedap sebab badan dier sejuk dengan licin..amek la! *uik..aku nak menaip pon geli weh...*
ct: aku takot katak la bodoh!!!!
ajim: waaa!!! kejar dier! Kejar!!
ct: MAAAAAAKKKKKK!!!!!
tetibe.....
ct: ishh!! ni xboleh jadik!!
ajim: uitt? Apekehe ni?? kenape muke dier sungguh menggerunkan?
WARRGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!( piung....sound efek semata2) ajim melayang..
hah! tu dia...
ct: erk!! giler kuat aku sepak!
Ajim: adeh...bulan bintang sumer ader..adeh....(mata dah berpusing2..)
ct: ajim!! ko ok ke x? Sorry weh! Aku tertendang terkuat siket!!
ajim: terkuat siket?? macam tu terkuat siket?? terkuat banyak macam mane
agaknyer..adui.....
ct: tulah! Saper suruh sakat aku? Kan aku dah mengamuk! Dapat sepak aku skali! (sambil urut2 tangan ajim..)
Ajim: maner la aku tau ko terer sepak weh..maner ko blajar ek? Adoi!! sakit la!!! ko nak bunuh aku ke hape ni?? slow la sikit! X paham aku..
ajim: tak paham aku..dah pukul aku, lepas tu risaukan aku plak.!
Ct: yerla..karang mak ko tanyer pasal ko, ape aku nak jawab nanti???
ajim: (ngn muka toye..)ye ke? Memang sebab mak aku je ke? Xde sebab lain?
Ct: ko nak sebab ape lagi? Tak paham ler aku!!
ajim: * pehal la garang sangat budak ni?* dalam ati..
ajim: bukan ko risau sebab ko sayang dengan amik berat pasal aku ker?
Ct: (muka ala2 terkojut..)!!!
ajim: haa...diam tu tande setuju la tu..muka siap merah2 pink lagik..elelele...
ct: ...
ajim: hoho..sayang kat aku rupenye ko neh heh? Hehe!
ct dah start bengang dah..*
ct: kite budak-budak lagi la! UPSR pun tak lepas lagi, nak pikir sayang2? WARGHH!!!!!!!!
*ajim dah kena cekik..*
ajim: adeh! Putus urat belikat aku!!
dah abes flash back...
ajim: haih..teringat zaman kecik2 dulu dengan siti...ngaa...bes giler...uuu...wiwi.... dah berpuluh taun aku x jumpe dier..sejak dier pindah ke bandar,aku dah tak dengar citer pasal dier lagi dah..*sambung pencarian opis joe sambil mengelamun..*
ape khabar ye kau siti? Kau sihat tak agak2? Dan... ko dah ader teman hidup ker?
Haih..aku pon xtahu nape aku tunggu dier skunk ni..walaupun aku pasti yang aku maybe dah xkan jumpa dier lagi...
tapi kata hati aku kuat mengatakan yang 1 day aku akan jumpe dier balik..kalo kita mintak pertolongan dari tuhan, mesti tuhan akan tunaikan punyer..aku selalu doa tuhan pertemukan
aku semule dngn dier.. tapi kan...haduilaa.....orang yang selalu ponteng semayang macam aku ni tuhan nak tolong ker? Aku ni berangan je lebih..aku sure la takkan jumpe si siti tu lagi..uit..?
tetibe...sowang awek pakai baju kurung ngn rambut ditiup angin ala2 iklan syampu lalu..
ajim: eh? Xkan dier kot?
Rupe cam same..tapi aku xsure la tu dier ke tak! Kalu ye pon..mustahil!! tak mungkin aku jumpe dier kat sini.!
Warghh! Betul ker tu siti? Sakit otak!
Aku berdoa mintak2 la tu siti..aku tersangat lah rindu pada siti!
Awek tu: ...
ajim: alamak! Dier makin dekat! Nevesnyer aku!
Awek tu: awak...
ajim: huh! Ye saye?
Awek tu: awak tau tak bangunan keusahawanan dekat belah mane?
Ajim: err..saye pon sesat sedari! *heh? Tanye direction? Siti ke ni? Cam bukan je?* awek tu: apasal semua org tak tau tempat ni? Penat betol la carik! Chis!
Ajim: ...
awek tu: takpe la camtu..trime kasey la wak!
· eh! Tu siti? Macam tak...sebab siti takde la lawo macm tu! Aku salah org ker?
· Aku salah orang la kot..kalo tu betol siti,mesti dier cam aku! Haih..takpe la...aku memang xde can nak jumpe dier kot..takkan cepat sangat doa aku dimakbulkan..
· kalu ade jodoh nanti aku jumpe la jugak..dah la! Sambung carik opis si joe tu! Lalalala....

dikejauhan..(idok le jauh maner pon..)
pengemis: tolong saye..mintak sedekah...saye dah 5 hari xmakan..tolong...
awek tu: huh..aku memang tak boleh nengok org mintak tolong ni...
*sambil bukak purse...ader gambar budak laki dalam tu..*
pengemis: terime kasih ye nak? Anak ni baik hati sungguh! Name siape ni?
Awek tu: name saye siti pak cik! Saye tolong siket je ni..karang pak cik beli makanan ye?

Tamat......

No comments:

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.