pEeps!

Tuesday, June 29, 2010

aku keturunan sape??

aku adelah tak pandai matematik. dapat pulak teka tekuk matematik...bengong jap kepale...adeh..
xde dalam silibus aku blajar plak tu..adusss....aku tak tahu kenape aku lambat tol kalo main2 dengan matematik nih...yang peliknyer abang-abang kakak2 aku sumer cam terer math..ayah aku kalo blajar tinggi2 lagi kompem jadik pakar matematik dunia! haha..bodek je lebih...tapi tol la ayah aku kalo bab2 ilmu hisab ni memang terer..so, akak2 abang2 aku pandai matematik ni sebab faktor keturunan la kot..abes aku keturunan sape??asal x dapat kat aku siket?? x aci tol..kompem salah mitosis.! tetibe?? hek..
 mase kecik2 dulu akak aku slalu cakap mak aku jumpe aku dalam kebun klape sawit. dengan muke yakin dan kompiden akak aku time kelentong aku. pastu aku  kelam kabot tanyer mak aku, betol ke?? betol ker?? aku dari kecik memang lurus bendul.. comel..muahaha..
aku dah dapat dah jawapan teka tekuk nih.. tu pon ayah aku yang bagitau jawapannyer.. disebabkan aku ni otak tak bape nak time bab2 mengire ni so nak paham die punyer jawapan tu sampai 20 minit! tu pon blur2, kelabu asap lagik...adeh..sambung lagi esok nak paham balik..



cempaka mahu beli sepasang kasut harga rm97 tetapi tiada duit. cempaka pinjam duit ibu rm50 dan abangnya rm50, sekarang cempaka ada rm100. cempaka beli kasut itu dan bawa pulang rm3. cempaka pulang rm1 pada ibu dan rm1 pada abang. Sekarang cempaka hutang dengan ibu rm49 dan abang rm49. Dalam tangan cempaka ada rm1. Masalahnya rm49 + rm49 = rm98. Campur rm1 dalam tangan cempaka jadi rm99. Mana rm1 lagi?? klu bijak matematik, sila jawab.
ni la teka tekuk sarah bagi..
jawab jangan tak jawab..

No comments:

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.