pEeps!

Wednesday, April 25, 2012

Perempuan tu memang tak patut.

Kes satu.


tetiba kes satu nampak sangat tak menyempat.. hehe
tengah semangat nak update blog nih. Jangan nak komplen. 




cani tau.. dua tiga menjak ni, baru aku tahu, senakal mana pun lelaki tu, kalau bab nak cari perempuan memang stok perempuan baik-baik, stok sopan-sopan, becakap pun volume 2 paling max.. gelak pun bunyik hihihi..  dulik ah diorang si lelaki  perangai macam haaaaaape ntahhhh kann..

Akak cun : cantik  Nabila tu kan?

Nabila ni budak muka innocent.. senyum pun manisss jeee.. ada tahi lalat kat bibir macam siti nur haliza. Putih.. Memang cun la..

Budak form3-muka-innocent-kononnn-eiii-akak-rasa-nak-lempang : Alah kak, cantik memang cantik tapiiiiiiiiii......

Kawan-budak-form-3-muka-pun-innocent-kononnye-jugak-yang-ni-pun-akak-rasa-nak-lempang. : Ntah kakkk.. muka cantik tapi mulut cam hape nak wat pe kak.

#Nama budak tu tak bleh panjang lagi CK? =..='#


Akak cun : Asal? baik je akak nengok si Nabila tuh. 


Budak form3-muka-innocent-kononnn-eiii-akak-rasa-nak-lempang : Akak dengar ni keh? Hoi Nabila!!!


Nabila-si-muka-suci-kononyajugak : Ape tutttttttttttttttttttttttttt !!!


Akak cun : errrrrr... ok fine..




Kes 2.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...tuttttt!


Budak awan-nano-sebab-rambut-dia-macam-hafiz-jadi-aku-panggil-awan-nano-jahat-kan-aku-hi-hi-hi. : uihhh kak.. sape gelak cam jantan kat luar  tuh? terkejut saya. ni kalau mak saya dengar sebatu dah suruh balik ni. Rejek awal-awal buat menantu..




Akak cun : Amboi... baru form 4 dah pikir menantu untuk mak. Optomistik. 


 Tapi perempuan tu memang gelak volume macam nak pecah usus kecik. aku sebagai perempuan ayu ni kadang-kadang malu jugak tengok kaum sejenis perangai macam tu.

Bukan nak belagak baik tapi.. seriesli perempuan tak patut kot perangai macamtu. Mahu perempuan baik lelaki. Am I right?

mesti la right! kan? 

Mak saya dari kecik takkan benarkan anak dia sebut perkataan yang tak sepatutnya kitorang sebut. Pernah masa kecik-kecik dulu saya gaduh dengan kakak saya dan saya panggil kakak saya bodoh, saya kena cubit sakitnya ya Allahhh. Kalau ingat balik, sampai sekarang rasa lagi sakit kena cubit tuh. #over.over.#
so, sampai sekarang, kitorang akan sebut bodoh bila ada orang betul-betul buat perkara bodoh. yang tu dibenarkan. At least ada can jugak nak panggil orang bodoh kan? keh keh keh.

hoi Ck, perlu ke keluar statement baik-baik macam tu terus ber saya awak? booo booo booo... !


ehem.


Hal ni nak salahkan mak bapak tak boleh jugak sebab, kadang-kadang mak bapak dah ajar dari kecik, tapi sebab kawan-kawan suka sebut siall la tuttt la tuttt la tetttt la... so, terikut-ikut. orang cakap pengaruh rakan sebaya. Sebut mendalah tu semua macam dah trend zaman sekarang. kan?

Macam kalau sebut 'sial' sounds sangat cool. Kadang-kadang aku teringin nak sebut. Cool kan sebut 'sial'? kah kah kah.

Cuba pikir, kalau kita mulut macam tu, anak-anak kita nanti macam mana? takkan dah ada anak baru nak pikir? ke tak terpikir langsung?  ke tak terpikir nak ada anak?
alah, tipu la.. selalu pakwe makwe...

"abammmm.. nanti kita nak anak berapa orang?"
see, see? pikir nak ada anak kan?

Takut nanti, "sial" anak terkena atas batang hidung kita. Nauzubillah..

Kids, watch, listen and learn. 
Remember that. :]
...


Muka dah abes cun/ensem,innocent tapi mulut macam longkang-kebersihan-tahap-kelas-D, tak cantik jugak orang tengok kan?

p/s : Akak cun refers kepada seorang akak yang penyanyang, lovely, innocent, sweet dan perasan lawa dan dia ada blog. blog dia nama ulardaundotblogsepotdotkom.


hakhakhakhakhakhakhaktuiiiii...








till then, bye sayangsss... :)


8 comments:

shedameor said...

haha, akak cun ? wkakakak :P

Aaron Aziz Pakwe CK said...

hai akak cun suka tido xsuka mandi..

nuyui a.k.a miss YUI said...

ehem2.. hihi.

LydSunshine said...

akak cun tu ada gelak kuat2 tak? Ehehe.

Mmg kan. Lelaki nakal cemana pun mesti nak gadis sopan santun. Barulah cerah masa depan.

Hanys Najib said...

p/s : Akak cun refers kepada seorang akak yang penyanyang, lovely, innocent, sweet dan perasan lawa dan dia ada blog. blog dia nama ulardaundotblogsepotdotkom.



boooo boooo booooooooooooo
hakhak ;p

Hello Hello said...

booooooooooooooooo

Eein Azryn said...

betul tu. takde maknanya muka lawa tapi mulut macam longkang. haha.

aswadz said...

pengaruh rakan sebaya nyer psl la ni. ish3... buruk perangai pompuan kalo ckp kasar kan.

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.