pEeps!

Tuesday, December 15, 2009

zAmaN agOgo..


meh kiter mengimbau kembali zaman nostalgia aku..zaman mudo2 dulu...zaman agogo...hahaha..

penah kena simbah ngan air sejuk yang xbape nak beku lagi kat tempat freez peti ais 2 ngh tido sebab aku malas nak g ngaji..hahahaa..mak aku la tu..aku bukan malas ke ape nak g ngaji tp perjalanan nak pegi tempat aku ngaji tu seram tol..mak aku tu x memahami langsung..amboih sesedap je ye kutuk2 mak aku sdiri..heheh kidding2 je la ma...cayang ma. ..huuhuhuhu..jalan kampung..belakang hostel skolah..semak samun..utan..pepagi buta lagik...nak bleh ke sampai tu kena nek bukit lak tu..kalo nek beskal memang shaking la kaki kayuh beskal..da la pakai baju kurung..mau x mau kena tolak gak beskal tu..pastu pikir bukan2 plk..adei..menjadi fobia bagi aku time cuti2 skolah sebab kena pegi ngaji pagi2..zaman anak aku satgi,agak2 camner la kan??erm..mesti aku dengan bergaya pegi hantar anak aku pegi ngaji pakai kete besau..hahahaahah..berangan..

aku penah kena baca sajak hari kemerdekaan n esai dalam bahasa omputih kat dlam dewan..time tu aku aku menang no 2 menulis sajak..aku ni tamak haloba..2 pertandingan aku masuk..n dua2 aku dapat no 2..wah hebat gak kan aku...hakhakhak..koya..time ni aku darjah 6 kot..xpon darjah 5..aku lupe..yang xbesnyer ingatkan menang terus je bleh amik hadiah..rupe2nyer kena baca dulu sajak yang aku ciplak dari mane ntah tu..hahaha..tp bukan aku je,sumer yang menang sumer ciplak punyer.jahat tol..sumer ayat2 sastera tinggi2..fuh..leh caye ke budak2 ni buat sdiri??tapi esai BI ni aku xciplak la..aku soh akak aku ajar..yang xbesnyer lagik, tibe je time aku kena baca kat depan, tetibe letrik skolah aku xde..aduss..sore aku dh la x kuat..cam chipmunk lak tu..aku terpekik terlolong kat depan tu bukan bebudak len dengar pon.uat bising lagik...kueng asem punyer budak2..tapi ade aku kesah?? hahhaha..janji aku dapat hadiah..fiufiuuuuu.......


aku x sempat menyorok time kena amik darah..ngh syok2 men2 ngan kawan2 aku,mak aku panggil balik..aku pon balik la..anak yang taat kan..hekhekhek..rupe2nyer ade orang datang nak amik darah..adoi..nyesal aku balik..budak maner yg xtakot kena cucuk..tapi x sakit pon..huhuhu..pas kena cucuk kengkawan aku tanyer nape mak soh balik,aku cakap la kena cucuk amik darah..terkojut la diorang...pastu reramai pegi sembunyik kat astaka padang bola takot mak carik soh balik umah..yang kelakaunyer yang laki pon penakot jgk cam budak pompuan..adei la..rindu lak kat diorang..skunk dah xjumpe dah diorang..mana nak cari..kena masuk pogrem jejak kasih ni..


aku penah terpijak taik lembu sebab tgk org men kasut roda..hahaha..cam dalam drama melayu plak..memalukan sungguh..pehal la aku p citer peristiwa yang memalukan ni..xpe,demi peminat2ku..hakhakhak...time tu aku balik dari beli eskrem..ngah makan eskrem abang kpd kawan aku, aku panggil along men kasut roda..die lalu tepi aku..aku terkagum kejap..first time tgk kasut roda..hahahha..punyerla syok aku tgk,mamat tu dah jauh pun aku tgk lagik..skali terpijak najis binatang tu...yekkk....cepat2 aku berlari balik umah.... time tu x skolah lagi kot..xpon darjah 1 2..lupe..

dah la sampai sini je la aku citer..nt korang busan plak kan baca..

No comments:

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.