pEeps!

Saturday, November 12, 2011

sedang ingin bercinta.

assalamualaikum dan salam satu jumaat.

ok.jangan tertipu dengan tajuk. tu salah satu ayat dusta harini.

hari jumaat pon kau nak menipu kan ck. babap diri sendirik taula.

baru-baru ni kan. aku ade terjumpa pesbuk sorang budak ni. budak skolah. umur dalam darjah 5 atau 6 macam tu kot. aku tengok gambar die, pendek, pendek dari aku. kecik, kecik dari aku. comel, kurang dari aku. eh! melatah pulak...*LEMPANG.*

so, aku assume budak ni sekolah rendah la. kagum aku dengan budak-budak zaman sekarang ni.kecik-kecik dah ade pesbuk.maju jugak budak-budak sekarang ni ye.

kalau zaman aku dulu,nak berkenalan, nak berkawan karangla kau biodata satu page. masuk sume nama samaran,nama mak panggil kat rumah, makanan kegemaran,minuman kegemaran,binatang kesayangan. part pekerjaan bapak pon nak masuk skali.

bab makan kegemaran tu toksah cakapla.
masakan mak je memanjang.
padahal tetiap hari mak suruh makan nasik die hentak-hentak kaki nak makan jajan kedai kak peah.
dusta punye ayat. dalam biodata ayat nak gud-gud je tau bebudak  dulu.
mazmumah punye perangai.

eh..tak kesah la budak tu nak ade pesbuk ke ape kan. bagus la. bawak-bawak bersosial sikit.xdelah duk main pi es tu je kan.

 iye dak?

the point is sekarang.... ade la satu album die ni ha...*buat muka ala-ala mengumpat sikit.* 
" teman hidup saya."

aceh!

teman hidup kot. kau mampu ade album teman hidup saya time skolah rendah?
aku pon tak mampu.

kau tengok budak-budak zaman sekarang. bab bercinta mengalahkan laila majnun.

bawak-bawakla blajo algebra..

tak pass sains bab kemandirian spesis kau jangan nak bercinta. akak babap 16 kali kang!

ewah. kau marah macam budak tu adik bongsu kesayangan kau kan ck..keh keh keh..


bak kata ayah-saya-anak-13-tapi-dia-bujang-lagi kat blog beliau. *nama ayah kemain panjang die nak bubuh.*

bercinta time sekolah macam makan megi. sedap tapi tak berapa nak kenyang.

bak kata ck pulak.

bercinta umur 21 macam berjalan dalam rumah takde letrik. silap langkah, kau langgar dinding.

ouuch! sakit derr..

paham? tak paham kau duduk situ diam-diam.

epi saturday ols!
^^


12 comments:

aiEz said...

terbaik awk,hehe..budak2 skrg ni mmg hebat...berkenalan hanya dari laman muka buku*eh,mcm kenal ayt ni..heh*...dah berkapel n didedahkan dgn dunia luar trlalu cepat...tu yg jadi macam2 dah la ni...*sambil tepuk2 dahi,heh*

Lai Qma said...

haa kan3..bdk2 zaman skg mmg da maju sgt2 lah..
0h btw adeq lai um0 8 ta0n p0n da de fB =_='

ctk said...

wah..pandai buat ayat sendri...ct setuju tuh...teknologi lah yg mempengaruhi otak mereka..haishhhh

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

betoi2 sokong lah budak zaman sekarang dah aju pom :)

Daddylicious said...

semua tu dah langgar habis...tapi bercinta mmg best sekali...hehe

syahirooAhmad said...

aku suke part ni...

"bercinta umur 21 macam berjalan dalam rumah takde letrik. silap langkah, kau langgar dinding"

so tok sah bercinta! kawin baru cinta!

Ujie Othman said...

soh bljr kat sekolah..tak reti2.
tapi bab fb..pandai plak. siap pandai cintan2..

Ban said...
This comment has been removed by the author.
Ban said...

budak-budak zaman leni maju
x macam cintakahdijah..
bagai katak dibawah tempurung..hahaha

*sloh komen ats..peace!

sayA tonaH said...

mmg
budak budak zamn skang sume da advance2x da
kalah kita ni yg baru nak merangkak di alam fb
olala

The day we meet said...

cinta itu semanis kurma..erk??
haha~

Tapak Kaki said...

aku sempat jugak mengarang surat cinta ni dulu.haha.. setem lak letak yang seposen pun dah sampai.. sekarang sorry.. namploh sen der...

Copyright@ All Rights Reserved ulardaun.blogspot.com. Setiap entry adalah hasil pemerahan otak tahap maksima kerut-kerut-dahi-kening-bercantum. Sekiang.